۲۷ بهمن ۱۳۸۷

اعتصاب غذای نامحدود یونس میرحسینی در بازداشتگاه اطلاعات


یونس میر حسینی دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شیراز از امروز اعتصاب غذای خود را آغاز می کند. وی قبل از دستگیری در حضور فعالان سیاسی دانشگاه شیراز اعلام کرده بود که ۷۲ ساعت پس از بازداشت اعتصاب غذای خود را آغاز خواهد کرد.

یونس میر حسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شیراز که در جریان بازداشت های آذر ماه سال گذشته نیز دستگیر شده و حکم ۳ سال حبس تعلیقی برای وی صادر شده بود بار دیگر در عصر روز ۵ شنبه با هجوم نیرو های امنیتی به منزل وی به طرز وحشیانه ای در مقابل همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس بازداشت شد.

نیروهای امنیتی در روز قبل از آن (۴ شنبه) نیز به منزل وی یورش بردند ولی به دلیل عدم حضور وی نتوانستند وی را دستگیر کنند اما اقدام به ضبط اموال شخصی وی از جمله کامپیوتر ، کتاب و یادداشت های شخصی وی نمودند. همچنین در همین روز نیرو های وزارت اطلاعات به خانه اسماعیل جلیلوند نیز حمله و وی را بازداشت کردند. از نکات تاسف برانگیز در حین بازداشت اسماعیل جلیلوند ضبط گردنبند همسر وی می باشد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، با توجه به اعلام قبلی یونس میرحسینی مبنی بر اعتصاب غذای نامحدود ۷۲ ساعت پس از بازداشت، وی از امروز(یکشنبه) اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز خواهد کرد .وی خواسته های خود را از اعتصاب غذای نامحدود به ترتیت اولویت موارد زیر ذکر کرده است :

۱.آزادی و عدم اجرای حکم حبس وی

۲.آزادی اسماعیل جلیلوند دیگر دانشجوی بازداشتی دانشگاه شیراز

۳.لغو احکام انضباطی صادر شده برای دانشجویان دانشگاه شیراز

۴.عدم صدور حکم قضایی برای دانشجویان بازداشت شده

فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وی در بازداشتگاه خواهان برآورده شدن هر چه سریع تر خواست های وی می باشند و اعلام کرده اند که در صورت برآورده نشدن این خواسته ها آنها نیز اقدام به اعتصاب غذای نامحدود خواهند کرد.

گفتنی است این روز ها دانشجویان دانشگاه شیراز تحت فشار های شدید امنیتی قرار دارند و نیروهای امنیتی از تجمع دانشجویان در داخل و خارج از دانشگاه جوگیری می کنند. روز پنج شنبه نیز وقتی تعدادی از دانشجویان ممنوع الورود در بیرون از دانشگاه جمع شده بودند تعدادی از مامورین لباس شخصی به عنوان پلیس امنیت عمومی اقدام به گرفتن کارت های شناسایی آن ها نمودند. آن ها دلیل این اقدام را مزاحمت برای عابرین پیاده عنوان نمودند.همچنین در این روز هنگامی که تعدادی از این دانشجویان در باغ ارم شیراز که جزو اماکن دانشگاه شیراز محسوب می شود جمع شده بودند بلافاصله توسط نگهبان مجموعه بیرون رانده شدند.

از دیگر اقداماتی که باعث شده این روز ها فضای دانشگاه شیراز با پادگان تفاوتی نداشته باشد می توان به آوردن پلیس ۱۱۰ و کلانتری برای جوگیری از ورود دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه اشاره کرد

.

۲ نظر:

  1. به کدامین گناه؟
    چرا باید جوانانی مانند پیمان فتاحی (استاد ایلیا) تحت فشار و ظلم قرار بگیرند؟ چرا آزادی که حق مسلم هر ایرانی است از ایشان دریغ می شود؟ مگر متفکران این سرزمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند که این چنین با آنان برخورد می‌شود؟ در کدامین نقطه از جهان، مردان را به جرم ترویج اندیشه و آگاهی به زندان می برند و شکنجه می کنند؟ در کدام نقطه از جهان، معلم تفکر را که تنها جرمش مخالفت با اسلام خشونت طلب و دینداری خشن است را شکنجه می کنند؟
    مگر ایلیا چه می گوید و چه می خواهد؟

    اخبار مربوط به استاد ایلیا: www.yaasin-times.blogfa.com
    رزومه و سوابق فعالیتی استاد ایلیا:
    http://www.4shared.com/network/search.jsp?searchmode=2&searchName=Resume-Elyasin

    پاسخحذف
  2. برای ارسال فیلم کشتار چی کار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف