۲۷ بهمن ۱۳۸۷

بازداشت یونس میرحسینی دانشجوی شیراز


یونس میرحسینی یکی دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز روز گذشته در مقابل منزل با ضرب و شتم توسط ماموران بازداشت شد. میرحسینی توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از محل بازداشت وی در دست نیست. بنابر گزارش ها ماموران برخی از وسایل شخصی وی و از جمله کامپیوتر وی و تعدادی از جزوه های درسی اش را نیز ضبط کرده اند.

یونس میر حسینی سال گذشته نیز در جریان دستگیری گسترده دانشجویان در آذر ماه بازداشت و سپس به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد که احتمال می رود حکم سنگین ۳ سال زندان برای وی به اجرا گذاشته شود. روز چهارشنبه نیزاسماعیل جلیلوند یکی دیگر از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز و مدیرمسول نشریه دانشجویی عصیان در منزلش دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد. با دستگیری یونس میرحسینی تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه شیراز طی ۱ ماه گذشته به ۱۴ نفر رسید و گمان می رود که پروژه سرکوب دانشجویان دانشگاه شیراز همچنان توسط نهادهای امنیتی دنبال می شود.

فشار ها بر دانشجویان دانشگاه شیراز در طی روزهای گذشته شدت یافته است. انتظامات دانشگاه از ورود دانشجویانی که احکام انضباطی آنها تایید شده است ممانعت می کند و حتی در یک مورد برای جلوگیری از ورود کاظم رضایی دانشجوی دانشگاه شیراز، انتظامات دانشگاه شیراز به پلیس ۱۱۰ متوسل شد. روز چهارشنبه نیز تعدادی مامورین لباس شخصی با حضور در اطراف دانشگاه شیراز کارت شناسایی از دانشجویان و حتی برخی از عابرین غیردانشجو را چک می کردند.

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر